Obsah
Životní situace
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Podání stížnosti na příslušníka či zaměstnance Policie České republiky
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Podání stížnosti na příslušníka či zaměstnance Policie České republiky
4. Základní informace k životní situaci
Pokud se občan domnívá, že se setkal s nevhodným, popřípadě až protizákonným chováním či postupem příslušníka nebo zaměstnance policie, má právo na tuto skutečnost poukázat.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
V této věci je oprávněn jednat každý dotčený občan.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění všech požadovaných náležitostí.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
8. Na které instituci životní situaci řešit
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- jméno, příjmení, datum narození a kontaktní poštovní adresu a podpis stěžovatele nebo uznávaný elektronický podpis,
- název firmy, identifikační číslo, sídlo, a podpis statutárního zástupce, stěžuje-li si právnická osoba,
- stručný popis toho, čeho se stěžovatel domáhá, případně uvedení, jaké právo stěžovatele bylo porušeno a jakým způsobem,
- co nejvíce konkrétních údajů, které mohou pomoci při prošetřování.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádné formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Pro zrychlení a zjednodušení písemného styku lze využívat i e-mailovou poštu s tím, že podání, upozornění a ostatní podněty týkající se Policejního prezidia České republiky a útvarů policie s celostátní působností je možno podávat na e-mailovou adresu odboru vnitřní kontroly Policejního prezidia české republiky: pp.ovk@pcr.cz.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Pokud stěžovatel má za to, že jeho stížnost nebyla řádně vyřízena, může požádat nadřízený správní orgán (útvar policie), aby přešetřil způsob vyřízení stížnosti.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Odbor vnitřní kontroly Policejního prezidia České republiky
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace